Wie is Maison Mimi?


Ik ben Isaline, oprichter/eigenaar/bezieler van Maison Mimi. Daarnaast ben ik ook partner, part-time werknemer, mama van 2 jongens en perfectionist.

Maison Mimi kwam tot stand nadat ik terug aan het werk ging na de geboorte van ons tweede zoontje. Ik zocht actief naar iets om van thuis uit bij te verdienen en er meer voor de kids te kunnen zijn. Creatief bezig zijn, thuis zijn, baby's en kids, naald en draad, textiel, unieke cadeau's geven, persoonlijke ontwerpen maken,... het zijn stuk voor stuk zaken die me enorm veel energie geven. Ik vind het dan ook zalig om al deze zaken te kunnen combineren én daarbij ook nog eens klanten blij te kunnen maken (die op hun beurt dan ook soms weer anderen blij maken met een cadeau). 

 

Van waar komt de naam 'Maison Mimi'?

Tijdens wat nachtelijk denkwerk over de naam voor mijn zaak, werd ons oudste zoontje wakker en riep hij 'Mimi'. Dat deed hij wel vaker als hij zich wat moe of ziek voelde of als hij een knuffel wou (en dit eigenlijk niet wou toegeven). Toen ik hem een knuffel gaf, drukte hij zich dicht tegen me aan en zei hij nogmaals heel vertederend 'Mimi'. Daarvoor doe ik het allemaal, om een aanwezige 'Mimi' te kunnen zijn voor mijn kids. Wat voorheen een troetelnaampje was die zoonlief me gaf, werd tijdens die bewuste nacht de inspiratie voor 'Maison Mimi'.

 

Het logo van Maison Mimi.

Het logo voor Maison Mimi werd vrij snel gekozen. Onder het motto '#kleingelukske' kwam ik bij een klavertje 4 terecht, hét symbool voor geluk. En zeg nu zelf, er is geen groter geluk dan het verwelkomen van nieuw leven. Maar een klavertje 4 alleen kon me toch niet bekoren, daarom zocht ik naar een link met het borduren zelf. Toen kwam het puntje in de blaadjes. Met wat verbeelding zie je 4 naaldpunten die naar elkaar wijzen. Zo is het logo van Maison Mimi geboren. 

 

Onze visie


We streven er naar om kwalitatieve producten aan te bieden en daarbij ook onze ecologische en sociale voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Daarom kiezen we voor duurzame kledij en merken die een duidelijk beleid hebben hierrond. 

Je zal merken dat we geen 'fancy' verpakkingen hebben zoals je die wel vaker op Instagram ziet verschijnen. Wij geven de voorkeur aan ecologie en een duurzaam product. Daarom krijg je je bestelling  toegestuurd in gerecycleerde verpakkingsmaterialen. Zo willen we ons steentje bijdragen aan het milieu.

Nog een steentje die we willen bijdragen is het tegengaan van verspilling. Daarom worden onze producten nooit op voorhand geborduurd en gestockeerd. De producten worden pas geborduurd als ze besteld worden. Hierdoor bedraagt de levertijd ongeveer 14 dagen, maar kunnen we wel zeggen dat er geen stock verloren gaat.